LA LLERA DEL RIU BESÒS

Malgrat i que, com ens ha dit el Jordi, ambientòleg i  naturista, gran coneixedor de la flora i la fauna del nostre entorn més proper, els montcadencs hem domesticat el curs natural dels nostres rius, hem canalitzat les seves aigües a la nostra conveniència i, hem eliminat els boscos que l'omplien de vida, també és cert, però, que en els darrers anys estem fent un gran esforç per recuperar la biodiversitat autòctona i per conscienciar a les generacions més joves de la necessitat de respectar i cuidar el medi ambient.
Així, varem poder descobrir molts dels tresors que estan amagats a la nostra llera i que, sovint, ens passen desapercebuts. El pollancre, per exemple, és un arbre típic de ribera i va ser qui originàriament va donar el seu nom al Ripoll (riu de pollancres), hem sentit el cant d'una cuereta, hem olorat la malva i, fins i tot, hem tocat les banyes d'un isard i hem vist la pell mudada d'un escurçó.
Desitgem que d'ara en endavant, aquests tresors deixin de ser invisibles per a tots i contribuïm a la seva cura i protecció. Tan sols així podrem aconseguir que les generacions futures també puguin gaudir-ne. Trobareu les fotos de tota la jornada a l'enllaç.


18 comentaris:

Caram, quina sortida més profitosa! Estic encantada de veure unes fotos tan maques, ningú diria que són a Montcada, al costat de l'escola. Tot i el nostre paisatge urbà, ple d'autopistes, carreteres i vies de tren, encara podem trobar si observem amb una altra mirada, entorns naturals tan espectaculars com els que es mostren a la sortida!
Nois i noies, tots vosaltres i nosaltres tenim una gran tasca, protegir el nostre entorn natural!
Heidi

Va ser super guay, jajajaja vam Fer sesión de fotos. Vaig aprende moltes coses. La Heidi te rato en de cuidar la naturalesa😍😜

aquesta sortida ha estat molt interessant i ens hem adonat del que hi ha al nostre entorn. em tocat moltes coses interessant, crec que a estat de un bon profit.m'ho he passat molt be i tambe a l'hora de dinar que he estat tot el rato rientme amb les amigues i amics. ha estat super guai!!! Elena Granados 5eA

La veritat es que ha sigut impressionant, totes les coses que poidem descubrir en menys de 5 minuts. Si ho arribo a saber abans no m'ho pensava gens.

perdo no avia ficat el nom Laura 5eA

Quins animals mes fantàstics. Vam aprendre moltíssim . No ens aviem donat ni conte del bonic paisatge que teniem davant dels nassos . Hem va agradar molt la muda de serp , ara sabem si un escorpí és verinós o no mirant les seves pinces

AINA 5èA

m'ha agradat molt aquesta sortida super guai LUCIA R

Aquesta sortida va ser molt divertida
i bonica vaig aprendre moltes coses sobre els animals i les plantes.Em va agradar molt.Lucia Perez 5eA.

M'ha agradat molt aquesta sortida.M'agradaria baixar al riu però,sense baixar ja em conformo.
Toni Martín

ens o vam pasar molt be va ser un dia inoblidable!! de siham

LA MILLO EXPERIENCIA DEL MON MUNDIAL. JOEL

No hi he anat pero tinc molte enveja soc l´Asier

Asier,no saps com et vam trobar a faltar. Però segur que tenim més oportunitats... Vanesa

mencantaria aprendre molt de les plantes.joel

Ja. Ja ja . Va ser superipermegachachiguay

😎😎😎😍😍😍😘😘😘😘va ser la millor experiencia del mon💞💞💞💞💞💞💚

super guay la experiencia

DE ALAN

es,molt divertit aprendrcoses.joel

Publicar un comentario