INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES.

Avui un grup d’alumnes de sisè ens han presentat el tema que han treballat durant aquest curs:

LES INTEL•LIGÈNCIES MÚLTIPLES

 Ens han parlat d’en Howard Gardner psicòleg americà, del seu treball sobre les intel•ligències múltiples. 
Sobretot ens hem de quedar amb la idea de què la intel•ligència és cultivable i si no tenim prou cura, no creix com cal, com un arbre. 

Elements importants per fer-la créixer són l’esforç, la constància, l’autoconfiança, la motivació, interès que et porta a aconseguir un objectiu. Tots tenim aspectes a millorar. 

També ens han parlat de la RESILIÈNCIA, capacitat que tenen els éssers vius per superar les adversitats. 

Ens han fet la presentació amb l’aplicació prezi. http://prezi.com/ 

Moltes gràcies, Alejandro, Àngel, Enric. Èric i Nora. 

Esperem que us hagi agradat. Gràcies per la vostra atenció.






FESTA DE COMIAT DE L'APADRINAMENT LECTOR

Aquesta darrera setmana hem celebrat la festa de comiat de l'activitat d'apadrinament lector. Varem aprofitar la trobada per mostrar a la resta de l'escola un fragment de la Cantània Ha passat un àngel que, amb tanta il•lusió i esforç hem treballat durant el curs. Padrins i fillols van poder compartir un moment de trobada entranyable. El repte està clar: llegir tots moltíssim durant les vacances!!!

CANTÀNIA 5è: HA PASSAT UN ÀNGEL!

Volem felicitar a tots els alumnes per la gran feina que han fet i, molt especialment, a l'Elena Bolado, perquè la posada en escena d'avui, ha esdevingut el resultat d'un llarg treball de més de 7 mesos d’assajos.
Us deixem algunes de les reflexions que la Júlia ha anat fent durant l'espectacle que avui hem tingut el plaer de presenciar i protagonitzar. Jutgeu vosaltres mateixos;

"Quan dues persones que s'estimen s'abracen, tot desapareix al seu voltant... Res més no existeix i el silenci s'omple amb coses que no cal dir... El pes del silenci és tan absolut que tinc la sensació que puc sentir els meus pensaments... L'Àngel em diu que mai no estaré sola."

SORTIDA AL NATUPARK!

Donat que el curs ja està arribant a la seva fi, hem fet la sortida lúdica. Aquest curs hem optat per anar al Natupark de Cerdanyola, considerat un dels parcs d’aventura més grans de tot l’Estat. Ens va permetre caminar sobre els arbres que inclouen jocs que combinen habilitat, destresa i aventura: ponts tibetans, tirolines, lianes, troncs oscil·lants, ponts de xarxa, nepalès... Vam gaudir com els micos!!!

EDUCACIÓ VIÀRIA 5è

El dia 31 de maig, els alumnes de cinquè, van participar de l'activitat pràctica d'educació viària, organitzada per la Policia Local de Montcada i Reixac. Després d'una sessió teòrica, en la que vam recordar les principals normes i els senyals de trànsit, vam poder posar-ho tot en pràctica. En un circuit tancat, i a on els alumnes havien d'assumir diferents rols, vam poder fer de conductors, vianants i també de policies. A part de passar-ho molt bé, van aprendre molt.

SEBASTIÀ SORRIBAS "DE PROP"

Aquesta tarda, els alumnes de 5è, hem tingut el privilegi de rebre a la nostra aula a la Mont Basiana. Com ja sabeu, és una de les mestres més antigues del centre i, en qualitat de família i amiga d'en Sebastià Sorribas, ens ha vingut a explicar la vida i miracles de l’il•lustre autor. Durant aquest curs, a cinquè, hem llegit la reconeguda obra d'en Sorribas: "Viatge al país dels lacets" Amb ajuda de la Mont, hem pogut apropar-nos una mica més a en Sebastià. Hem descobert curiositats de la seva personalitat, així com, tots els premis i reconeixements amb que va ser premiat, abans de deixar-nos l'any 2007. Ha estat un autèntic plaer compartir aquesta estona amb tu Mont, moltes gràcies!


ECOMETROPOLI: DESCOBRIM LA SERRALADA MARINA

Els alumnes de cinquè hem fet, de la mà d'ECOIMA, un tastet de la Serralada Marina. Des del centre d'educació ambiental, ens han explicat per què la Serralada es considera, avui en dia, una zona natural protegida i, com la seva situació geogràfica condiciona el seu clima, la seva vegetació i la seva fauna. També hem pogut fer una passejada per la serralada i, així, descobrir restes i indicis que ens han permès reconstruir la seva realitat (petjades, caus, excrements d'animals...).
Finalment, hem descobert espècies tan properes com desconegudes. Entre elles, destaquem alguns depredadors autòctons com la Geneta, la Fagina o el Toixó.




UN MON D'AIGUA: TALLER AL PARC DE LES AIGÜES


Els alumnes de cinquè han participat en l'activitat UN MÓN D'AIGUA promoguda per l'Ajuntament. Van iniciar l'activitat fent un recorregut pel patrimoni arquitectònic: el Rec Comtal, la mina i la meravellosa Casa de les Aigües.
La visita ens va permetre; fer un recorregut per la història del nostre municipi; valorar l'art i l'arquitectura locals; elaborar una depuradora "casolana" així com, conscienciar-nos de la importància de fer un ús racional del consum d'aigua.

 

UN CARNAVAL BEN DIVERSIFICAT!

Aquest curs la varietat de colors, temàtiques i disfresses ha caracteritzat el carnaval del Reixac. Els alumnes han pogut vestir-se amb allò que han volgut. Alguns han ideat disfresses ben originals, aprofitant recursos casolans. Altres, han aprofitat per lluir als seus admirats personatges... Tots, cadascú a la nostra manera, hem pogut compartir una tarda passada per ball, gresca i música variada.
Us deixem les fotografies dels grups de cinquè que, com podreu veure, van lluir molt i molt!


LA TARDA DE DIJOUS GRAS



La tarda del dijous gras el Rei Carnestoltes va venir a visitar-nos. Amb un discurs molt ben pensat, els companys de 6è van donar per inaugurada la setmana de la disbauxa. Després de la seva presentació varem menjar els deliciosos entrepans de truita i botifarrada d'ou.

PANCAKE DAY

Pancake Day is on the Tuesday before Ash Wednesday. It is in February or at the beginning of March, six weeks before Easter.
In Britain, people eat pancakes on Pancake Day. In some towns there are pancake races. People run through the streets holding frying pans with pancakes. Each runner throws the pancake into the air and catches in the pan.

PANCAKE RECIPE

I need:
Milk
Flour
Eggs
Oil
Salt

1. Mix some flour, salt and an egg in a bowl.
2. Stir ther mixture and add a glass of milk.
3. Put some mixture in a frying pan and cook one side of the pancake.
4. Toss the pancake and cook the other side.
5. Put some sugar and lemon on the pancake and eat it.




Charles Darwin i l'evolució

Els alumnes de cinquè ja porten unes setmanes estudiant la història. Hem descobert les fonts que ens permeten reconstruir el passat i hem mirat d'entendre com han anat evolucionant les societats fins a arribar als nostres dies.
De totes les coses que hem descobert, una de les que més els ha impressionat ha estat la teoria de l'origen de l'espècie plantejada per Charles Darwin.
Us mostrem el vídeo que hem visualitzat a la classe. Esperem que us agradi!



ROQUES I MINERALS



Durant el primer trimestre també hem estudiat la composició de la Terra.
Per tal de saber si eren roques o minerals, hem observat, manipulat i, fins i tot, hem tastat diferents tipus.


CONSTRUCCIÓ MAPA EN RELLEU DE CATALUNYA




Al primer trimestre els alumnes de cinquè van estudiar el relleu de Catalunya. Aprofitant material de rebuig van construir un mapa en relleu de Catalunya. Ha estat un procés força llarg i lent, però el resultat ha estat genial. Mireu quins artistes!!!





VISITA AL MUSEU THERMÀLIA 5è



El passat dia 7 de novembre els alumnes de cinquè van visitar el Museu Thermàlia de Caldes de Montbui. Varem fer un passejadeta pel centre històric del municipi i vam aprofitar per veure el safareig públic i l’extraordinària Font del Lleó. Al museu, ens vam endinsar en l’apassionant vida i obra d’en Manolo Hugué. Els mateixos alumnes van fer d’escultors i van dissenyar unes espectaculars figures humanes de filferro.

BALL DE BASTONS 2012



A les danses de la castanyada els alumnes de cinquè van interpretar el tradicional Ball de bastons. Van assajar de valent i, finalment, els hi va acabar sortint molt bé!



Castanyers i castanyeres 2012



Els alumnes de cinquè van fer de castanyers i castanyeres per a la resta de companys del centre. El dia de la castanyada es van encarregar de passar per les aules recollint les paperines que després s’omplirien amb castanyes. Van acompanyar la visita amb unes dites i uns rodolins fantàstics. A més a més, es van atrevir a representar una "dramatització terrorífica" per als més grans de l’escola. Felicitats a tots! 

GALETES DE HALLOWEEN 5è

Aquest curs, i com ja comença a ser tradició al cicle superior, els alumnes de cinquè van fer les sorprenents i delicioses galetes de halloween. A més a més de passar-ho genial, les galetes els hi van sortir boníssimes!!!

Els desitjos de 6è


Una capsa amb menjar (Patrícia)

 Un hort per plantar la llavor de l’amistat (Roger)


 Una finestra per obrir-la i que entrin els records que hem oblidat (Judit)


 Un llapis per escriure el nostre futur sense guerres (Àngel)


Una estàtua per petrificar als dolents (Ismael)


Un sac per portar joguines (Guadalupe)


Una goma per esborrar els records dolents (Sasha)


Un calaix per guardar les bones idees (Èric)


Una brúixola per saber on anar a l’hora de les males accions (Míriam)


Un armari per guardar els bons records de la infància (Noelia)


Una motxilla per emportar-te els bons temps (Jaume)


Una llanterna per il•luminar el camí de l’amistat (Sergi)


Una bombeta per il•luminar l’esperança (Cristopher)


 Una pel•lícula per recordar els bons moments (Marta)


Unes tisores per retallar les retallades (Alba)


Un pou per llençar els mals records (Eva)


Una llum encesa per veure les persones que s’expressen (Eva)


Un llibre per sentir com es senten els altres (Dídac)


Un autocar per anar al món de la felicitat (Glenda)


Una carpeta per guardar els desitjos de tothom (Carla)


Una carpeta per guardar els bons records (Enya)


Un coet per viatjar al món de la felicitat (Lorena)


Una sabata per trepitjar les males accions (Paula)


Una bicicleta per anar a un món de felicitat (Maria L)


Desitjo tenir una màquina del temps per ajudar als que han tingut una mala infància. (Arnau C.)

Un calendari de justícia per als marginats. (Eugenio
)


Que es respecti tot el món perquè tots tinguem amics. (Christina)

Edificis molt bonics perquè s’atengui social i sanitàriament a tothom. (Joan)

Vull una corda molt llarga perquè tots junts siguem indestructibles. (Karima)

Una capsa per guardar les amistats. (Nora
)


Desitjo un mirall per expressar els nostres sentiments. (David M
)

Desitjo un llapis màgic per solucionar els problemes. (Maria F
.)

Armes de foc que no disparin. (Alejandro) 

Un cor perquè tots els pares del món que estan separats s’estimin i que els seus fills siguin més feliços. (Anna) 


Una màquina que fes tots els teus somnis realitat. (Román)


Una càmera que ens digui un futur millor per tothom (Dialla
)

Moltes ambulàncies i molts ambulatoris per qui necessiti atenció mèdica. (Costin
)

Una persona que faci desitjos a les persones que passen gana. (Cristina
)

M’agradaria tenir súperpoders per ajudar a la gent que ho necessita. (Carla
)

La màgia perquè tothom sigui feliç. (Arnau B.
)

Una pilota que em comprengui quan estic trista. (Alba S.
)

Un peluix perquè els somnis es facin realitat. (Maria H.
)

Un mirall per veure la millor part de nosaltres. (Olga
)

Un colom que per allà on passi doni drets a tot el món. (Ivan) 


Vull un helicòpter per transportar menjar a qui en necessiti. (David R.)


Un xarop que curi totes les malalties. (Mario)





Un 2013 feliç per a tothom!!!

6è A i B
 














ELs Drets Humans

La setmana passada vam començar a llegir un document amb els Drets Humans. Són 30 i anem pel 23. És un nou tema que estem estudiant a Ciutadania. Els drets humans els trobem molt interessants, divertits i respectuosos. Cada dia una persona diferent llegeix un dret. El dia dels drets humans és el 10 de desembre, que és el dia que és van acceptar els drets humans. De tots els que hem llegit aquest és el que ens ha agradat més: -Tot individu té dret a la vida, a la llibertat i a la seguretat de la seva persona. Esperem que agradin a tothom. Míriam i Marta 6èA Maria H. Arnau C. 6èB

2n apadrinament lector

El dilluns passat vam anar a la classe de 2n. Vam portar un llibre per llegir als fillols. Després de llegir el conte, les mestres ens van donar un full per fer la valoració de l’activitat. Els fillols van dir si els agradava el conte que els hi havíem llegit.

Noelia i Guadalupe 6è A

Quan ens van dir que havíem de buscar un llibre que ens agradava de petits, gairebé ens salta el cor, alguns els havíem llençat o regalat.

I la majoria no el teníem. Però finalment tots vam trobar tots els llibres necessaris per fer l’activitat.

Ens ho vam preparar perquè sortís perfectament, alguns s’equivocaven al llegir però és normal ...

Quan va ser el dia de la veritat tots estàvem nerviosos, perquè sortís molt, molt i molt bé.

Anna i Olga 6è B

Ball de cintes


Vam preparar el ball durant molt de temps, quan va ser el dia de la castanyada va ploure i es va aplaçar pel dilluns. Aquest dia ens tocava música i ens van donar l’opció de preparar millor el ball de cintes, per la tarda va ser l’hora de la veritat, estàvem nerviosos per fer el ball, érem els últims perquè som els de 6è. El ball de les cintes va ser molt bonic vam treballar molt perquè ens sortís molt bé.

Ismael i Sasha 6èA

Harpo's Band

El dimarts dia 30 d’octubre a les 9:30 vam anar a l’Auditori a veure Harpo’s Band: “Històries del jazz”. L'espectacle va ser emocionant, i a la vegada divertit. Van tocar tota mena d’instruments: Contrabaix, piano, bateria, saxo i trompeta. L’espectacle va acabar a les 11.00 hores del matí, al tornar a l’escola tothom va parlar d’aquell espectacle tan meravellós. Lorena i Eva (6èA) Arnau B, Alejandro i Roman (6è B)

Castaween ben dolç!



MAGDALENES TERRORÍFIQUES


Per Halloween, els alumnes de 6é , vam fer magdalenes. Vam treballar en 4 grups de 6 i 7 persones, 2 grups feien de xocolata i fruits del bosc i els altres 2 grups van fer magdalenes normals. A la tarda vam fer aranyes d´Oreo.

Nora, Christina, Alba
6èB

ARANYES DE GALETES OREO

Vam fer aranyes amb galetes Oreo per posar-les sobre unes magdalenes que vam fer nosaltres. Les aranyes tenien les potes i les pupil•les de regalèssia i de crema d’ Oreo. Van quedar dolcíssimes!

Sara i Roger
6è A

Els fillols de festes


El primer dia que vam veure als fillols de P3 estàvem molt nerviosos perquè no coneixíem als nostres fillols. Quan vam entrar la Mont ens va fer un test de memòria, i després quan ja sabíem qui eren els nostres fillols vam anar a seure al seu costat a parlar amb ells més tard ens van cantar la cançó del “sol solet” i també nosaltres la vam cantar.
Per acabar, ens van ballar la castanyera i els vam ajudar a recollir perquè ja era l’hora d’anar  a casa.
Ens va agradar molt aquesta trobada. Un dia inolvidable!!!
Sara i Dialla 6è B

Decoració de tardor


Decoració tardor

Va ser innovador decorar una escola amb dites?
Vam intentar fer la decoració en volum, amb un paper que feia de ressort  i les dites les vam pintar amb puntillisme o amb ratlles. Per les dites de les erugues vam utilitzar plastilina i un filferro que li donava la forma i amb cotó vam fer la teranyina.
Éric i Àngel 6è A


Visita al museu Thermalia

El museu Thermalia està a Caldes de Montbui. Va ser una sortida divertida, vam veure les escultures del Manolo Hugué i vam fer un taller d’escultures de filferro. També vam visitar les pintures del seu millor amic Pablo Picasso. Després vam anar a veure la Font del Lleó. L’aigua sortia molt calenta a 74ºC. També vam fer un taller que consistia en omplir un dossier de la vida de Manolo Hugué. Dídac, Sergi, Carla, David R i Joan.

L'UNIVERS: COMPARACIÓ DELS PLANETES



Aquestes primeres setmanes, els alumnes de cinquè hem estat estudiant la gran complexitat de l'Univers. Hem après moltes coses sobre la Via Làctia i els planetes, fent una aturada especial en La Terra.
Us deixem l'enllaç d'un dels vídeos que hem visionat a la classe, a on podreu veure una espectacular comparativa entre la grandària de diferents astres. Gaudiu-lo!

ELS NOSTRES AVIS VAN SER TESTIMONIS DE LES RIUADES DEL 62

Com ja sabeu, enguany s'acompleixen 50 anys de les terribles riuades que a l'any 1962 varen arrassar el Vallès Occidental. A l'escola hem aprofitat aquest esdeveniment per demanar als avis i familiars més grans el seu testimoni. Plegats varem visionar un fragment del vídeo que l'Ajuntament ha editat als efectes, i vam compartir les vivències que els nostres grans ens van explicar.
Compartim amb tots el testimoni esquinçador d'una àvia del centre que va sobreviure a la tragèdia:

Era la matinada del 25 de setembre del 1962, jo tenia 18 anys, vivia amb els meus pares i els meus germans a la Font Pudenta, molt a prop del riu. Estàvem dormint i ens varem despertar perquè hi havia una tempesta molt forta, trons, llamps i molta pluja. Sentíem gent cridar demanat auxili. No hi havia llum. Ens van aixecar del llit i en posar els peus a terra, l'aigua ens arribava pels genolls, i a mida que passaven els minuts ens va cobrir fins a la panxa. No podíem, o millor dit, no ens atrevíem a obrir la porta del carrer per por que entrés més aigua. Cridàvem demanant auxili, però ningú ens podia ajudar. Pensàvem que era la fi del món. Es va trencar el pont del riu i l'aigua en comptes d'anar cap al poble, va anar cap als camps, i això és el que ens va salvar, doncs va començar a baixar el nivell de l'aigua. Ho varem perdre tot. Va ser una nit terrible, difícil d'oblidar" (Remei Medina)

Us mostrem el tràiler del vídeo commemoratiu:


Moltes gràcies a tots els familiars per la vostra col.laboració.

INICIEM UN NOU CURS, EL 2012-2013

Ara fa unes setmanes hem iniciat un nou curs escolar. Us deixem unes fotos dels grups que ara formen part del cicle superior. D'aquí a uns mesos, podreu comprovar com hem crescut!!! Us desitgem a tots i a totes un bon curs!


L’últim dia de curs els alumnes de 6è celebren el seu darrer esmorzar plegats. Donat que és un dia tan especial, el fem a l’estimat menjador del centre. Podreu comprovar que s’ho van passar d’allò més bé!!!
ESMORZAR 6è MENJADOR
En aquest darrer trimestre, i després d’algunes dilacions, ens varem decidir a estudiar l’extraordinària complexitat del cervell humà. Vam fer diferents investigacions per tal d’esbrinar quina és la seva composició i forma, quines diferències i similituds tenim amb altres animals i, el que és encara més interessant, com funciona. Hem descobert moltíssimes curiositats i no podem estar més d’acord amb l’afirmació d’alguns científics: EL CERVELL HUMÀ CONTINUA SENT, AVUI EN DIA, LA COMPUTADORA MÉS AVANÇADA QUE EXISTEIX. Us deixem algunes fotos dels alumnes inspeccionant i comparant cervells de diferents mamífers (xai i porc).
EL CERVELL HUMÀ

Visita als instituts

Com ja és habitual, els alumnes de sisè han visitat els tres instituts del municipi, per veure les instal·lacions, conèixer el nou professorat i saber quines assignatures tindran l'any vinent. Ja sabem, que la decisió final està en mans dels pares, però amb les visites guiades els ajuden a conèixer millor la vida a l'institut i calmar els nervis i els temors que molts d'ells tenen. Aquí us deixem una petita mostra de les activitats que van dur a terme.

Com generar energia elèctrica?



Si l’energia nuclear és tan perillosa per què la seguim utilitzant?
Quins avantatges i inconvenients té?
Com es crea l’energia nuclear?
Si voleu saber la resposta a aquestes preguntes i a moltes més feu clic al següent enllaç:






I si també us agrada fer experiments, aquí us deixem uns quants que us permetran generar electricitat amb estris casolans.
  • Com fer una bombeta amb una ampolla d’aigua, aigua i lleixiu?
http://www.youtube.com/watch?v=AZ44DDRA-Pw
  • Com fer un generador elèctric amb cartró, filferro i un clau?
 http://www.youtube.com/watch?v=0h9S4HDpoHc

Hi ha vida a mart?

Podria haver vida a Mart? Aquesta va ser la pregunta que ens va inspirar a fer aquesta petita investigació. Vam intentar reproduir les condicions meteorològiques de Mart, mitjançant una cúpula (Una capsa tèrmica). Dins la capsa tèrmica varem introduir gel, sorra, pedres, i elements vegetals, i finalment els nostres “conillets d’índia” (cargols). Varem estar observant la cúpula durant tres setmanes, i això ens va permetre treure aquestes conclusions:
-    El sòl no és suficientment fèrtil.
-    Les temperatures del planeta vermell són massa extremes.
-    L’atmosfera de Mart no filtra suficientment els raigs solars.
-    No podríem assegurar l’autogeneració d’aliments.





  Si vols saber més, visita aquest enllaç:

Creació de contes il.lustrat per als fillols

Aquest trimestre els alumnes de sisè han realitzat contes il·lustrats, seguint la filosofia de l'emblemàtic programa de TV3 "Una mà de contes". També han emprat el programa d'edició gràfica Paint shop pro per acabar d’adequar les seves creacions.
Al proper trimestre organitzarem una trobada conjunta amb els fillols de lectura de 2n, per tal que els padrins els hi puguin regalar als alumnes més petits.
Hem penjat una petita representació de les dues classes. Veureu que han fet un treball magnífic. Alguns dels contes tracten temes clàssics com l'amor, altres han viatjat al futur i ens porten a l'espai, altres han aprofitat per reivindicar algunes protestes veïnals, també han tractat el cicle de la vida... i molts altres temes que ens resulta impossible poder compartir. Els autors també s’emportaran la seva còpia impresa a casa, així que estigueu atents i gaudiu de les seves creacions amb ells.

El problema de la sirena - Anna Rodríguez
El riu Besòs-Mario Giménez
 El temps- Pau Segura
L'espai-Santi Bat

Sargantanes gaudinianes

Aquest trimestre, tots els alumnes de cicle superior han realitzat unes sorprenents sargantanes amb una clara connotació gaudiniana. Aprofitant una visita que han fet al Park Güell, hem treballat el trencadís d'una manera "tecnològica".
Els mateixos alumnes han buscat les textures amb les quals vestir la seva figura. A continuació, amb el programa Paint Shop Pro, han anat treballant fins aconseguir aquestes creacions. Felicitats a tots. Esperem que us agradin!!!


                                                   

Dia de neu!

Avui, 2 de febrer, hem començat l'escola amb neu (de veritat!). Ha costat començar les classes perquè tots teníem ganes de parlar, mirar la neu, etc. Així que, a l'hora del pati, hem sortit a fora a jugar una estona i, sobretot, tocar la neu.
Aquí us deixem unes fotos per què veieu com ens ho hem passat.

Fira de l'intercanvi

L'últim dia de classe, com cada any, vam realitzar la fira de l'intercanvi, on cada nen i cada nena portava, de casa, joguines, jocs, llibres i/o objectes que han deixat oblidats durant l'any i que es podien canviar per altres coses.
Com cada any, és un acte que agrada molt als nens, perquè poden intercanviar allò que ja no fan servir, per altres als que els hi donin alguna utilitat.
Us deixem una mostra de l'estona que vam passar al pavelló!

LES GALETES MÉS TERRORÍFIQUES!!

El passat 27 d'octubre els nois i noies de Cicle Superior vam fer galetes de Halloween.

Ens van sortir boníssimes i per si en voleu fer a casa, aquí us deixem la recepta.

INGREDIENTS

- 300g de mantega o margarina

- 200g de sucre

- 2 ous

- 600g de farina

- 1 cullerada d’essència de vainilla.

Per decorar: xocolata, Lacasitos, boletes o fideus de xocolata o sucre...

PREPARACIÓ

Primer barregem la mantega a temperatura ambient amb el sucre.
Després afegim els ous batuts i l’essència de vainilla. No deixem de remenar.
A continuació afegim la farina i continuem remenant. Quant hem afegit la meitat de la farina comencem a amassar amb les mans fins que la massa no s’enganxi als dits.
Deixem reposar la massa tapada a la nevera durant 1 hora.
Mentre escalfem el forn a 180º, estirem la massa amb el corró fent una làmina de mig centímetre de gruix aproximadament.
Donem forma desitjada a les galetes, amb els motlles, i les decorem amb els ingredients que poden entrar al forn.
Les enfornem entre 15 i 20 minuts o fins que es vegin daurades, però una mica toves.
Finalment les deixem refredar i podem acabar de decorar-les com més ens agradi.

BON PROFIT!

Castanyers i castanyeres de 5è

Un any més, hem celebrat la festa de la Castanyada. Els nens i les nenes de cinquè s'han vestit de castanyers i castanyeres per a recollir les paperines de l'escola. Han passat per les classes i ens han ofert dites, poemes i embarbussaments a canvi d'emportar-se les paperines per a omplir-les de castanyes.
Ha estat una experiència inolvidable, tant per als alumnes i les alumnes de cinquè com per a tota l'escola.
Val a dir que s'ho havien preparat molt i ho van fer tots molt bé!!

Comencem un nou curs! 2011-2012

De CS 1r dia curs 2011-12
5è A

De CS 1r dia curs 2011-12
5è B
De CS 1r dia curs 2011-12
6è A
De CS 1r dia curs 2011-12
6è B

ACTIVITATS DE REFORÇ D'ESTIU

Passa-t'ho bé... i prepara't per al curs vinent!

Recull d'enllaços d'activitats per a l'estiu:

LLENGUA CATALANA

LLENGUA CASTELLANA

LLENGUA ANGLESA

MATEMÀTIQUES

Cinquè visita el Museu Egipci de Barcelona

Els alumnes de cinquè estem fent un treball sobre l'antic Egipte i els egipcis, així que el dia 8 de juny vam anar a visitar el Museu Egipci de Barcelona. Hi havia coses que ja sabíem, però també vam aprendre molt i ens va servir per a poder treballar-ho a l'escola i millorar els nostres treballs.
Vam fer dues activitats i ens vam dividir en dos grups: mentre uns feien la visita guiada pel museu, els altres feien el taller de jeroglífics i després ens vam canviar. Totes dues activitats van ser molt divertides i molt interessants.

CANAL OLÍMPIC

El passat 30 de maig, els nens i les nenes de cinquè vam anar d'excursió al Canal Olímpic de Castelldefels. Tot i que el temps no ens va acompanyar gaire, vam poder gaudir d'una jornada esportiva i, alhora, lúdica.
Després de les explicacions pertinents i equipats amb les armilles salvavides i els rems, vam practicar, en primer lloc, una activitat sobre piragües de dues o tres persones i, en segon lloc, el passeig sobre canoes ocupades per quatre o cinc nens/es. En ambdues activitats, ens va acompanyar una mica de pluja, però això no ens va impedir continuar realitzant les activitats amb total normalitat.
Després, cansats com estàvem, vam poder dinar tranquil·lament i reviure els millors moments de la jornada.
Aquí us deixem unes quantes fotografies que reflecteixen els millors moments de la jornada. Esperem que us agradin!

Acrosport

Els nens i nenes del Cicle Superior han fet unes sessions a Educació Física d’Acrosport. L’acrosport és un esport original i acrobàtic que permet al nen crear figures artístiques amb el seus companys, de forma que sigui una activitat enriquidora i cooperativa.
Us deixem una mostra de les figures més artístiques creades per ells mateixos.

Colònies de sisè

Us deixem una petita selecció d'algunes de les fotografies de les colònies de sisè a Cala Montjoi.
Ens va fer molt bon temps i vàrem poder gaudir d'un entorn meravellós. Veureu que no ens va faltar de res: activitats d'aigua, d'orientació, de natura, música, gastronomia i, el més important, molt bona companyia. Això sí, vam trobar a faltar a alguns companys i companyes...

INAUGUREM NOVES CONSTRUCCIONS AL PATI D'INFANTIL!

Els alumnes de 5è han realitzat un petit treball d’investigació, basat en una sèrie d’entrevistes i fotografies que els permetien documentar-se, per tal de narrar en un text, amb trets periodístics, la inauguració d’unes noves construccions al pati d’infantil de l’escola. Aquí teniu una mostra:

“ El pasado día 23 de febrero se inauguraron en el patio de infantil de nuestro colegio unas nuevas construcciones. En el acto participaron todos los alumnos de infantil y también las maestras.
Los alumnos se sentaron impacientes alrededor de la nueva casita. Una cinta cubría el espacio y, después de las entrañables palabras que pronunció Mont, una de las maestras más antiguas de infantil, se procedió a cortar la cinta que la protegía.
Los alumnos, siguiendo el orden establecido, pudieron estrenar con gran alegría su nuevo columpio.
El coste de la construcciones y la instalación ascendió a unos 7.000€ que fueron costeados conjuntamente por el colegio y el AMPA. El Ayuntamiento se ha hecho cargo de la instalación.
Las construcciones son de uso diario y pasan por ellas, aproximadamente, unos 150 alumnos cada día. Se espera que duren muchos años. Los niños y niñas de infantil ya saben que de su buen uso, dependerá que puedan disfrutarlas muchas más generaciones”

CARES AMB UNA CLARA CONNOTACIÓ PICASSIANA

Aprofitant un recurs interactiu de la pàgina web del Museu Picasso de Barcelona, els alumnes de 5è han elaborat cares amb una clara connotació picassiana.
Amb ajuda del web i del programa d'edició gràfica Paint Shop Pro, han aconseguit aquests personatges tan i tan singulars.
Cal felicitar-los a tots!!!

FEM EXPERIMENTS

HEM FET GALETES

PADRINS I FILLOLS

SISÈ P3

El dia 21 de desembre la classe dels Sols va pujar a la classe de 6èB per regalar-nos un felicitació plena de petons i recitar una poesia. També ens van portar un petit Tió que ens va “cagar” lacasitos.
Padrins i padrines els hi vam regalar un llibre amb les fotos de tothom i una felicitació individual.
La trobada va ser, com sempre, emocionant. Els petits perquè van entrar per primera vegada a la classe dels grans i els grans perquè gaudim cada vegada que es troben amb els fillols i filloles, com si fossin petits.



SISÈ SEGON

El dilluns 20 de desembre les classes dels Víkings i de 6èB es van trobar a la biblioteca per intercanviar les felicitacions de Nadal, recitar la poesia i cantar les cançons que preparaven per l’últim dia.
Com sempre fillols, filloles, padrins i padrines s’ho van passar d’allò més bé compartint una estona abans de les vacances.



CINQUÈ PRIMER


Sortida a Sabadell: Concert i Parc de Catalunya

El passat dijous 20 de gener, els nens, les nenes i els mestres de Cicle Superior vam fer una sortida.
Vam anar a Sabadell a gaudir del concert "Un instrument anomenat Orquestra", al teatre La Faràndula, a càrrec de l'Orquestra Simfònica del Vallès. L'espectacle va ser, a més de molt enriquidor, molt divertit, ja que tant el director com els músics, ens van fer passar una bona estona amb la seva interpretació.
Després del concert, vam caminar una estona fins arribar al Parc de Catalunya, on vam dinar i vam poder jugar una estona.
Aquí us deixem unes imatges per tal de que pugueu veure què bé s'ho van passar, tant els nens, com els mestres!

Visita al Museu Thermàlia

A principis de Novembre, els alumnes de cicle superior, vam anar a Caldes de Montbui a veure l'exposició que l'artista Manolo Hugué té al museu Thermàlia.
Vam visitar el museu per conèixer una mica més sobre qui era en Manolo i com va ser la seva vida. Després, vam poder viure en primera persona l'ofici d'escultor: vam elaborar la nostra pròpia escultura amb filferro i vam modelar des d'aspectes tan generals com la figura humana, fins a petits detalls com els rínxols dels cabells o un llaç per a la cua.
La veritat és que va ser una experiència molt interessant.

Vida silenciosa a informàtica

Els alumnes de Cicle Superior han realitzat un gran treball informàtic amb el programa d'edició gràfica Paint Shop Pro.
El resultat de tot plegat és la superposició del treball per capes.
Arran del tema de la castanyada "Vida silenciosa", els alumnes han dissenyat diferents models de bodegons.
Algun grup ha aprofitat la visita al Museu Thermàlia, per guarnir les seves creacions amb elements realment singulars. Què els trobeu?
Tots han fet un treball fantàstic, així que felicitats a tots!

COL·LECCIÓ DE BOLETS

 
TOT UN MÓN D'APRENENTATGE


Projecte elaborat per Jordi Galdeano Carretero

CONEIX ELS BOLETS

CONEIX ELS BOLETS

ELS BOLETS A CATALUNYA

JCLIC VA DE BOLETS

LA CASTANYADA

Si voleu saber més sobre les tradicions de la castanyada PETITA XARXA us pot ajudar:
Trobareu informació sobre els costum sobre LA CASTANYADA i HALLOWEN.

NO DEIXEU D’ENTRAR AL LLIBRE DE L’HORROR PER LLEGIR!

CONTES: Podeu sentir terrorífiques i fantàstiques històries, les podeu pintar i també llegir.
LA BRUIXA VOLADORA
EL CAMPANER I L’OMBRA BLANCA
LES CASTANYES AMB BANYES
LA LLORONA
LA MUNTANYA DE LES ÀNIMES

I també molts jocs.

LA CITA DEL MES



"De tots els coneixements possibles, el més savi i útil és conèixer-se a si mateix" W.Shakespeare
 
 

EL CONTE EN VALORS




CAPSETES DE COLORS
Una capsa de cada color per identificar les teves emocions

Benvinguts al curs 2010-2011

Benvinguts al nou curs

Acomiadem el curs 2009-2010!

L’acte de comiat de fi de curs va estar plegat de moments entranyables, d’intercanvis tendres, de retrobades emotives, de germans que marxen, de records que venen…

Certament, els comiats mai són fàcils. Sovint creen incertesa i patiment. Enguany, hem tornat a acomiadar una promoció més i, com sempre, tenim una barreja de sentiments. Aquest curs, si cap, encara ha estat més emotiu perquè, com ja sabeu, també acomiadem a la nostra Anna i a altres companys extraordinaris.

Volíem aprofitar aquest espai per tornar a recordar-vos a tots, grans i petits, que el Reixac sempre guardarà un record molt especial de cadascú de vosaltres perquè, al cap i a la fi, sou vosaltres, cadascú de vosaltres, els qui heu contribuït a construir la nostra petita i, alhora, gran història.

Moltes gràcies i molta, molta sort!

Gaudiu de les merescudes vacances!

Ens visita el Maese Pérez

"L'art sempre ha d'anar associat al seu temps..."
"Els artistes no han de pintar necessàriament bé, els veritables artistes han de ser ents pensants..."
"Els artistes necessitem del públic..."
"Els autèntics artistes no es limiten, tan sols, a copiar la realitat, sinó que la reinventen..."

Aquestes i moltes altres, són algunes de les grans reflexions que el Maese Pérez va compartir amb els alumnes de sisè, en la que considerem la millor cloenda possible, pel que fa a la formació artística dels nostres alumnes.

A part de ser un artista reconegut i valorat, ens omple d’orgull el fet de què un pare de la nostra escola comparteix amb tots la seva manera d’entendre i fer art.

Començant pel nom artístic, seguint per la marca distintiva de cada autor, el predomini dels diferents colors, valorant obres des de Velázquez a Monet, passant per Picasso... Tot plegat, va possibilitar una experiència entranyable, enriquidora, divertida i inoblidable.

Gràcies Maese Pérez, gràcies José Antonio!!!

Ens visita l'Enric Larreula

Presentar a l'Enric Larreula com un dels escriptors més singulars que ha donat el nostre país en els darrers anys seria, amb seguretat, insuficient.
La quantitat de personatges que ha ideat, els magnífics escenaris que ha inventat, les trames que ha descrit... són tan sols algunes de les genialitats amb les quals ens sorprèn.
Al Reixac hem tingut la gran sort de comptar amb la seva presència. L'hem sentit explicar un munt d'anècdotes dels seus llibres, l'hem escoltat recitar alguns dels seus emblemàtics poemes i, fins i tot, l'hem vist il.lustrar contes impossibles. 
Gràcies Enric, gràcies per compartir amb tots nosaltres la teva imaginació i gràcies per ajudar-nos a encomanar als alumnes el gust per continuar llegint.

Colònies de sisè a Cala Montjoi

Compartim amb tots alguns dels moments més singulars de la nostra inoblidable estada a Cala Montjoi. Podríem ressaltar les meravelles de la zona, les activitats variades, el menjar, els jocs... però, sens dubte, ens quedem amb l’afecte, les complicitats, les rialles... que, tan sols, experiències com aquesta possibiliten. Gaudiu de les imatges!!!

Cicle Inicial ens ensenya coses sobre els RatPenats

Ja fa unes setmanes, els alumnes de 1rB ens van convidar a l’exposició sobre els Ratpenats que, amb tanta il•lusió, han preparat durant molt de temps. Com molt bé sabeu, és l’animal que ha donat lloc al nom de la classe i els grans, també van descobrir moltes coses. Sabíeu que són els únics mamífers capaços de volar; que hi ha més de 1.000 espècies diferents; que poden adaptar-se a, gairebé tots els medis, excepte a les regions polars; que esdevenen cabdals per al manteniment i la regeneració dels boscos... Gràcies per aquest entranyable intercanvi!

Visitem el Park Güell

Ja fa uns dies, els alumnes del cicle superior van tenir l’oportunitat de visitar el meravellós Park Güell. Allà, van poder observar, in situ, la imaginació desbordada del seu dissenyador Antoni Gaudí; columnes amb formes humanes, roques que són palmeres, vidres que es transformen en ulls, xemeneies que es converteixen en trompes d'elefant...


Així, vam gaudir de la majestuosa sala de les columnes, del gran balcó de la ciutat de Barcelona, del passadís ondulant i, com no, de la impressionant escalinata principal.

Amb tot, hem après a reconèixer i a valorar, encara més, l’obra d’un dels autors modernistes més rellevants a nivell mundial.

Esperem impacients a l'Enric Larreula!

Arran del llibre "Contes per a un món millor" de l’autor Enric Larreula, els alumnes de cicle superior han preparat una petita dramatització per als seus fillols. El conte triat ha estat l’extraordinari relat París-Dakar.


El conte narra la història d'Immaïl, un nen molt pobre que viu al desert del Sàhara.


El beduí viu a un poblat molt petit, a on els recursos són realment limitats. Allà, els nens gairebé no tenen joguines i per desplaçar-se, encara fan servir camells.


Un dia, l’Immaïl veu com molt a prop del seu poblat, passen unes màquines de ferro a gran velocitat. Ell no sap que són cotxes participant en un ral•li. Tot encuriosit i també temorós, s’amaga darrera de les dunes a observar quan, de sobte...



Calligrams!

As part of cultural week, we made calligrams in English class. Here is a Powerpoint presentation with some of Sixth Level's visual poems!



Què ens fa feliç?

"La felicitat no és el plaer, però és assenyat cercar experiències plaents, nodrir els sentits de bones sensacions, meravellar-se amb la bellesa d'un paisatge, embadalir-se amb la música que exhala un piano, extasiar-se amb l'olor de la ginesta en començar el mes de maig, fruir d'una dolça abraçada...".

Molt s'ha escrit sobre la felicitat... a l'aula, hem compartit alguns dels moments que, per a cadascú, aquest sentiment es posa de manifest i, plegats, hem descobert que, sovint, les coses més senzilles són les que més satisfaccions ens aporten... Al final del vídeo, hem resaltat algunes de les més singulars i originals.

No en va, i emprant paraules del recent estrenat llibre d'en Francesc Torralba -Paraules per ser feliç-;
"tots desitgem ser feliços, però la felicitat no és la consecució del desig, sinó la capacitat de viure'l amb certa distància, amb la llibertat del qui sap que la bona vida no ran a arribar a port, sinó a gaudir de cada moment del viatge".